トランスフォーマー 鋼鉄の戦士たち(洋題:Forged to Fight)の私的メモです

気になるところがあれば、ゲーム内で「BaikinMan112」にご連絡ください

※ブログではコメントを受け付けていません

※ゲーム内であっても、次のような意見は受け付けません。・建設的でない ・独善的 ・極論 ・レアケース偏重思考

★本ゲームのサービス終了に伴い、連絡手段がなくなるため、現在ブログのコメント欄は全開放状態にしています。(スパムがやたら増えたら対策を考えます)

2022/09/15 スペミ「PLAY THE HITS」翻訳

 ・よくわからない箇所はカッコ書きで注釈入れてます
 >意訳、言い回し、固有名詞については無視します。
 (原語も貼っておくので気になったら自分でしらべてちょ)

「PLAY THE HITS」
 ヒットを再生

 [告知メール]
A new Bot has appeared on New Quintessa, or have they been here all along?
A miscommunication leads the Commander to the secret lair of SOUNDBLASTER who is claiming to have some big plans for this little world.
Will this new tune sync up with the Autobot and Decepticon playlists?
We’ll have to find out as we drop the needle on this track to PLAY THE HITS!
ニュークインテッサに新しいボットが登場しましたか、それともずっとここにいたのでしょうか?
誤解により、司令官はサウンドブラスターの秘密の隠れ家にたどり着きます。サウンドブラスターは、この小さな世界に大きな計画があると主張しています。
この新しい曲はオートボットディセプティコンのプレイリストと同期しますか?
PLAY THE HITS!

1部
「Open Mic」
 オープンマイク

1章
「Cover」
 カバー

スコルポス
COMMANDER! There you are. I've been looking all over. I have orders that you need to follow me on the way to something.
メリッサ・フェアボーン
If you want an appointment with the Commander, you'll need to go through official channels.
スコルポス
Okay. I officially am DEMANDING they come with me. There, put that in your paperwork.
メリッサ・フェアボーン
That's not how this works, you can't just DEMAND things and get them.
スコルポス
I demand that I CAN, so I win.
メリッサ・フェアボーン
Commander, between you and me this sounds like the worst trap in the history of traps, but you do what you think is best.
スコルポス
There isn't any thinking required. I've given that up myself and I gotta' say, I'm a lot happier for it.
メリッサ・フェアボーン
Right...I'll be monitoring transmissions. Ping the base if or when you run into whatever the Predacon has planned.

スコルポス
司令官! そこにいるか。 俺はずっと見てきた。 俺はお前が何かに向かう途中で俺に従う必要があるという命令を持っている。
メリッサ・フェアボーン
司令官との約束が必要な場合は、公式チャンネルを経由する必要があります。
スコルポス
わかった。俺は正式にやつらが俺と一緒に来ることを要求している。 じゃ、それを書類に記入してくれ。
メリッサ・フェアボーン
それはこれがどのように機能するかではありません。物事を要求して取得することはできません。
スコルポス
俺はできることを要求するから、俺の勝ちだ
メリッサ・フェアボーン
指揮官、これはトラップの歴史の中で最悪のトラップのように聞こえますが、あなたが最善だと思うことをしてください。
スコルポス
考える必要はない。 俺はそれを自分であきらめた、そして俺は言わなければならない、俺はそれでずっと幸せだ。
メリッサ・フェアボーン
そうですね…通信を監視します。 プレダコンが計画しているものに出くわした場合は、基地にpingを送信してください.

--------------

スリップストリーム
What is the HUMAN doing here?
スコルポス
You said to keep them on the way to the meeting.
スリップストリーム
Keep them AWAY from the meeting.
スコルポス
Well you should have said that. Then they'd be nowhere close to here.
スリップストリーム
I DID SAY - you know what. Fine. Whatever. Just handle this.
スコルポス
Now I wanna' be clear, because you keep yelling at me for just following orders. "HANDLE IT" means what exactly?
スリップストリーム
Render them incapable of following us with extreme violence.
スコルポス
See, that makes sense. That I can do. Sorry for the confusion, Commander. Now, get over here so we can "handle" this.

スリップストリーム
人間はここで何をしているの?
スコルポス
お前は会議に行く途中で奴らを待たせるように言った。
スリップストリーム
あいつらを会議から遠ざけて。
スコルポス
まあ、お前はそう言ったはずだ。 そうすれば、奴らはここには近づかないだろう。
スリップストリーム
私は言ったーお前は何を知っているの。 罰金。 なんでもいい。 これを処理するだけよ。
スコルポス
はっきりさせておきたいのは、お前が命令に従っただけで俺に怒鳴り続けるからだ。 「HANDLE IT」とは、正確には何を意味するんだ?
スリップストリーム
彼らが極度の暴力で私たちを追うことができないようにすること。
スコルポス
なるほど、それは理にかなっている。 俺ができること。 混乱させてすまない、指揮官。 さあ、ここに来て、これを「処理」できるようにする。

2章
「Remix」
 リミックス

タントラム
What's the human doin' here?
スリップストリーム
Which human? OH SCRAP IT! Scorponok I gave you ONE thing to do. Forget it, everyone will know soon anyways.
サウンドブラスター
Indeed, the time for hiding is past. The time of SOUNDBLASTER is finally at hand.
サウンドブラスター
I can see by your stunned silence and the ridiculous look on your face, that you are in shock, Commander.
スリップストリーム
N'ah I think that's just their natural resting expression.
タントラム
I agree, that's just how humans look. Weird eyes. No glow to 'em.
サウンドブラスター
They do seem so very FRAGILE up close, are we sure this is the one in charge?
スリップストリーム
That's them, all smug, arrogant, and frankly overpowered. I'd be impressed if I didn't hate them so much.

タントラム
人間がここで何をしている?
スリップストリーム
どの人間? ああ、それをスクラップ! スコルポス、私はあなたに 1 つのことを与えたわ。 忘れてくちょうだい、とにかくすぐに誰もが知るでしょう。
サウンドブラスター
確かに、隠れる時は過ぎた。 いよいよサウンドブラスターの時代がやってきた。
サウンドブラスター
唖然とした沈黙とばかげた表情から、お前がショックを受けていることがわかる、指揮官。
スリップストリーム
いや、それは彼らの自然な休息の表現だと思うけど。
タントラム
俺もそう思う、それは人間がどのように見えるかだ。 奇妙な目。 彼らに輝きはない。
サウンドブラスター
間近で見ると非常に壊れやすいように見える、これが担当者であると確信しているか?
スリップストリーム
それは彼らであり、すべて独善的で、傲慢で、率直に言って圧倒されているわ。 そんなに嫌いじゃなかったら感動したのに。

--------------

SOUNDBLASTER
No doubt you're familiar with some of the other Bots around here, Soundwave, Blaster...well I am mightier than both combined.
SLIPSTREAM
He also pays better than either faction. A true Bot with a vision.
SOUNDBLASTER
Unlike the clueless new arrivals, I've been here for AGES. Working in the shadows, plotting and planning.
タントラム
Giving us Energon so we'd smash stuff, steal it, and bring it back to him.
SOUNDBLASTER
Engaging in advanced subterfuge and networking, but yes...I've been causing trouble for my own purposes.
SLIPSTREAM
AND have been using a private army of Bots to accomplish your missions, you and the Commander have a lot in common!
SOUNDBLASTER
HOW DARE YOU! ME AND THIS...MEAT-PILE? WE ARE NOTHING ALIKE!
SLIPSTREAM
Eeeeehh..looks like YOU are upsetting the boss, and that means he may not be so generous later. So sorry, but you'll have to go.

サウンドブラスター
サウンドウェーブやブロードキャストなど、この辺りにいる他のボットについては知っているだろう...まあ、私は両方を合わせたよりも強力だ。
スリップストリーム
彼はまた、どちらの派閥よりも高い支払いをしているわ。 ビジョンを持った真のボット。
サウンドブラスター
無知な新参者とは違い、私は時代のためにやってきた。 陰で働き、陰謀を企て、計画を立てる。
タントラム
俺たちにエネルゴンを与えて、物を壊して盗んで、彼の元に運ぶ。
サウンドブラスター
高度な策略とネットワーキングに従事しているが、そうだ...私は自分の目的のために問題を引き起こしてきた。
スリップストリーム
そして、あなたの任務を達成するためにボットの民間軍を使用してきた。あなたと指揮官には多くの共通点があるわ!
サウンドブラスター
よくもそんなことを! 私とこれ…肉の山? 私たちは似ていない!
スリップストリーム
えーと..あなたは上司を動揺させているようね。つまり、上司は後でそれほど寛大でなくなる可能性があるということ。 申し訳ないけど、行かなければならないわ。

3章
「Medley」
 メドレー

SOUNDBLASTER
Hmmm...impressive. Most impressive. You have more skill than I anticipated.
SLIPSTREAM
They got lucky is all, it's like they have a readout of my weak spots. I think they cheated.
SOUNDBLASTER
Losers are the only ones who care about cheating! Cheating just means you've above the rules, BEYOND THEM!
タントラム
Yeah but, we're still going to toss this Earther on the junk-pile, right?
SOUNDBLASTER
I'm thinking it over. My plans do require a suitable second in command.
タントラム
Which is where I come in, ain't that right?
SLIPSTREAM
Whoa there, this your first rodeo? If I'm on a team I'm second at least, preferably first.
SOUNDBLASTER
We'll talk this over. But for now Human, lay waste to a few more Bots while I ponder the possibilities.

サウンドブラスター
うーむ...印象的だ。 最も印象的だ。 お前は私が思っていた以上のスキルを持っている。
スリップストリーム
運が良かっただけで、私の弱点を読み取ってくれたようね。 彼らはだまされたと思うわ。
サウンドブラスター
不正行為を気にするのは敗者だけだ! 不正行為は、ルールを超えていることを意味する。
タントラム
ああ、だが、まだこのアーサーをジャンクの山に投げるつもりだよな?
サウンドブラスター
私はそれを考えている。 私の計画には、適切な副官が必要だ。
タントラム
俺がいるべき場所は、そこじゃないか?
スリップストリーム
おっと、これが初めてのロデオかしら? 私がチームにいる場合、私は少なくとも 2 番目、できれば 1 番目よ。
サウンドブラスター
これについて話し合う。 しかし今のところ、私が可能性を熟考している間、ヒューマン、さらにいくつかのボットを無駄にするといい。

--------------

SOUNDBLASTER
Ah good, they caught up. They're fast for a creature with only one form and no jets or wheels.
タントラム
I mean look at yerself, you change into a uh...a...what is it you convert to besides an apartment building for other Bots?
SOUNDBLASTER
Never you mind, the only form of mine you need to recognize is that I am YOUR superior.
SLIPSTREAM
Everyone is superior to him. I bet Tantrum couldn't even last five minutes in the ring with the Commander.
SOUNDBLASTER
Is that right? Well I can't have any weaknesses in the squad. Care to prove Slipstream wrong?
タントラム
I've been itching for a fight all day! Just let me loose and I'll get 'em by the horns.
SOUNDBLASTER
So it's settled then: TRYOUTS! Whoever wins this next fight, maybe I'll let them in on my grand plan.
メリッサ・フェアボーン
Commander, I'm on a subchannel frequency. You've got permission to go undercover to see what Soundblaster is up to. So don't lose!

サウンドブラスター
ああ、奴らが追いついたぞ。 フォームが 1 つしかなく、ジェットや車輪がないクリーチャーとしては高速だ。
タントラム
つまり、自分自身を見ろよ、お前は他のボットのアパートの建物以外に何に変形するんだ?
サウンドブラスター
気にするな、お前が認識する必要がある私の唯一の形は、私がお前より優れているということだ。
スリップストリーム
誰もが彼より優れてるわ。 タントラムは司令官とのリングで5分も持続できなかったに違いない。
サウンドブラスター
そうなのか? ああ、私はチームに弱点を持つことはできまない。 スリップストリームが間違っていることを証明したいか?
タントラム
一日中戦いたくてウズウズしてる! 俺を解き放って、角でそいつらをぶっとばすぜ。
サウンドブラスター
それで解決だ:選抜! この次の戦いに勝つ者が誰であろうと、私の壮大な計画に参加させてやろう。
メリッサ・フェアボーン
指揮官、サブチャンネル周波数を使用しています。 サウンドブラスターが何をしようとしているのかを知るために潜入する許可を得ました。 だから負けないで!


★総評:なんだかポンコツ司令官みがあるサウンドブラスター。

(※サウンドウェーブのように全部カタカナにするのは骨が折れすぎるし、読みづらいのでやめました)